Auto Miras

Likwidacja szkód

Serwis Auto Miras kompleksowo zajmuje się szeregiem procesów związanych z likwidacją szkody: od organizacji usług holowania, wydania samochodu zastępczego i kontaktu z zakładem ubezpieczeń, poprzez organizację oględzin przez rzeczoznawcę i ocenę stanu technicznego pojazdu wraz z przygotowaniem pełnej dokumentacji, aż po naprawę uszkodzonego samochodu. Całościowa pomoc w zakresie likwidacji, jak i naprawa odbywają się w jednym miejscu.

Drobna stłuczka czy poważniejszy wypadek mogą przydarzyć się nawet najlepszemu kierowcy. Jest to sytuacja stresująca, podczas której nie zawsze można myśleć trzeźwo, dlatego dobrze zawczasu się do niej przygotować tak, aby na pewno o niczym nie zapomnieć.

Poniżej kilka kroków, o których należy pamiętać przy likwidacji szkód komunikacyjnych.


Po pierwsze – oświadczenie

Pierwszym krokiem jest oczywiście zabezpieczenie miejsca zdarzenia i upewnienie się, że żaden z uczestników kolizji nie wymaga pomocy. Jeśli nikomu nic się nie stało, a miejsce wypadku zostało dokładnie oznakowane np. trójkątem ostrzegawczym bądź pojazdy nie blokują pasa drogi, należy przystąpić do sporządzenia dokumentacji. Warto pamiętać, że drugi kierowca, który brał udział w stłuczce, może na początku przyznać się do winy, a potem próbować się z tego wycofać. Z tego powodu najważniejsze jest ustalenie sprawcy zdarzenia i spisanie oświadczenia. Powinno ono zawierać: dane uczestników stłuczki (imiona, nazwiska, numery PESEL, nr prawa jazdy),pojazdów (numer rejestracyjny, dane właściciela auta, numer polisy i nazwa ubezpieczyciela pojazdu sprawcy),oraz opis zdarzenia z dokładnym określeniem czasu i miejsca. Gotowe oświadczenia do pobrania w tym miejscu – LINK. Warto je wydrukować i wozić w samochodzie wraz z działającym długopisem. Oprócz oświadczenia warto również, jeśli jest to możliwe, zrobić dokumentację fotograficzną bądź filmową miejsca, jak i pojazdów.

Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do dokumentów, którymi legitymuje się sprawca, bądź zauważymy, że jest pod wpływem alkoholu czy innych środków lub po prostu nie chce się przyznać do winy, lepiej wezwać policję tel. nr 112.


Po drugie – zgłoszenie szkody

Zgłoszenia szkody można dokonać zarówno telefonicznie, dzwoniąc pod specjalny numer podany na polisie, jak i za pośrednictwem internetowego formularza. Po wypełnieniu formalności otrzymujemy numer szkody, którym będziemy posługiwać się w każdym kontakcie z ubezpieczycielem.


Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości co do sposobu zgłoszenia szkody to prosimy o telefon pod numer Auto Miras +48 58 685 95 70. Nasi pracownicy pomogą w sprawnym przejściu przez proces zgłaszania szkody.


Na polskim rynku funkcjonuje tak zwana Bezpośrednia Likwidacja Szkód (BLS),która polega na tym, że poszkodowana w zdarzeniu drogowym strona nie musi zgłaszać się do ubezpieczyciela sprawcy po odszkodowanie z OC, ale może to załatwić za pośrednictwem firmy, w której ma wykupioną polisę, bądź partnera profesjonalnie zajmującego się likwidacją szkód, taką jak Auto Miras. Jednak z BLS można skorzystać tylko w przypadku szkód do wysokości 30 tys. zł, gdy do stłuczki lub wypadku doszło na terenie kraju, w wypadku brały udział tylko dwa pojazdy, a sprawa nie trafiła jeszcze do sądu. Na zgłoszenie szkody zgodnie z polskim prawem mamy 3 lata. Czasem jednak warto zrobić to jeszcze z miejsca zdarzenia, aby jak najszybciej uzyskać odszkodowanie, które powinno do nas trafić w ciągu 30 dni.


Po trzecie – holowanie i warsztat

Po dokonaniu wszystkich formalności na miejscu zdarzenia, jeśli stan pojazdów nie pozwala na ich uruchomienie, należy skontaktować się z firmą ubezpieczeniową i uzyskać informację, czy polisa obejmuje holowanie auta. Całodobowa pomoc drogowa Auto Miras dostępna jest 24h/7 dni w tygodniu pod nr tel. 661 118 118.


Po czwarte – rzeczoznawca

Większość szkód powstałych w wyniku kolizji wymaga wykonania oględzin samochodu. Z reguły czas związany z oczekiwaniem na kontakt oraz przyjazdem rzeczoznawcy to dwa do trzech dni roboczych. Jednak zamiast umawiać się z rzeczoznawcą i tracić czas na czekanie warto to zlecić firmie, która w sposób profesjonalny zajmuje się likwidacją szkód, takiej jak Auto Miras.


Po piąte – forma rozliczenia

Firmy ubezpieczeniowe oferują dwie formy rozliczenia szkody – gotówkową na podstawie kosztorysu towarzystwa ubezpieczeniowego lub naprawę na podstawie upoważnienia lub cesji. Często wybieraną formą jest tradycyjna wypłata środków przez firmę ubezpieczeniową, która odbywa się po oszacowaniu wartości szkody. Jednak zdecydowanie lepszą opcją jest rozwiązanie rozliczenia szkody na podstawie upoważnienia lub cesji, czyli naprawa auta w warsztacie, który sami wybieramy. Przy rozliczeniu na podstawie upoważnienia lub cesji ubezpieczyciel bezpośrednio przekazuje środki z odszkodowania wskazanemu serwisowi i serwis do momentu pełnego rozliczenia szkody „kredytuje” koszt naprawy, a auto naprawiane jest priorytetowo.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług.
W kompleksowej likwidacji szkody pomogą Państwu
wykwalifikowani pracownicy: 

- Magdalena Kazmierczak, +48 605 301 009, mkazmierczak@automiras.pl

- Barbara Sywała, +48 603 208 803, bsywala@automiras.pl

- Sandra Młyńska, +48 887 300 006, smlynska@automiras.pl

- Renata Skrodzka, +48 781 201 406, rskrodzka@automiras.pl

Pomoc drogowa Auto Miras dostępna jest 24h / 7 dni w tygodniu pod numerem tel. +48 661 118 118